diumenge, 12 d’abril del 2015

Camí antic amb BTT!!

Després de l'últim examen teòric de la xerrada d'en Jaume García i d'esmorzar,hem agafat les bicicletes i ens hem reunit a fora de l'institut.El nostre primer destí era la pujada d'asfalt que porta a cala montjoi; llargueta però amb una pujada progressiva força còmode a aquestes alçades.Hem començat el camí per Roses passant per davant de la piscina i hem seguit fins a arribar al principi de les paelles de la urbanització els Grecs però hem agafat l'intersecció de la dreta i hem arribat just al principi de la pujada per carretera de motnjoi.En Jaume i en Quim García ens guiaven durant aquest tram i anàvem a bon ritme.Els de davant mentre pujàvem ens hem quedat literalment “flipant” amb els bessons d'en Jaume;són gegants!!!Després d'un tram per carretera en Rubén li ha dit a en Jaume que féssim una mini-parada a l'inici del test per re-agrupar el grup.Els que anàven abrigats s'han tret la roba,els que volien pixaven i d'altres,com jo,s'esperaven.En Rubén ha tingut que recordar-li a en David Martín que es treiés la roba d'abric...
En Ramón anava una miqueta tocadet i en Miguel tenia problemes mecànics;els hem esperat i hem arrancat.Ens han dit que farien la tècnica del boia però que avui seria diferent dels altres dies.La raó? Avui no hi havia walkies i s'havia d'avisar d'alguna manera.Un guia s'avançaria al grup uns 200 metres i,si hi hagués perill de cotxes,es pararia en sec,per tant,tocava vigilar el doble!!Un cop passat el tram de carretera i hem baixat fins a Montjoi,hem seguit la pista fins a arribar a una valla just davant d'una pujada infernal!!!Hem baixat de la bici,hem passat la tanca (he ajudat a la Lydia i a en David Martín a passar),i els que hem pogut hem arrancat sobre la bici.La pujada era molt dura i pedregosa,pocs l'han pogut fer quasi complerta.Jo he hagut de posar el peu a terra un cop ja que hi havia moltes pedres i en Miquel i en Sergi estaven pel mig.He baixat i tot cabrejat he pujat 2 metres més endavant.Ara tocava la part cimentada(duríssima!!!!)Mentres anava pujant a la corba els hi he dit als d'abaix un missatge molt motivador (vais a moriiiiiiiir...) i he seguit tot sol l'ascens;a davant meu només hi havia en Marc Mesas i en Joel.Aquest tram no pujava tant però estava realment cansat del primer tram de pujada i em costava fins i tot respirar.Però he anat seguint fins a arribar a un collet on estaven els dos primers i allà he recuperat una mica(tot i saber que aquest no era el collet que ens havia dit en Rubén);necessitava recuperar l'alè.Quan ha arribat en Rubén ens ha dit maricons a tots i hem arrancat fins a arribar al collet.Allà hem descansat una miqueta i hem esmorzat.Feia fred i encara que la Lydia em deia que no en tenia,l'he obligat a posar-se el meu maillot de màniga llarga una estona.Un cop descansats,en Jaume i en Quim ens han dit adéu i hem seguit amb en Rubén i en Toni.Ara tocava un petit tram planer i amb alguna que altra baixada;temps per recuperar una mica més;també passaríem per un pla ple de vaques.Un cop fet el tram fàcil,tocava pujar de nou fins a arribar a un corriol que hem fet a peu ja que era complicadet.Un cop a dalt,en Rubén ha anat donant ànims a tots els que arribaven fins a dalt.Un cop tots a dalt(Ramón incluit) i un cop fetes les fotos de grup i admirat les vistes del cap de Creus(Cadaqués en gran part),en Rubén ens ha explicat el tipus de corriol que ens trobaríem al llarc del camí antic que unia Cadaqués amb Roses(del qual hem fet un tram).Corriol estret,pedregós i en alguns trams fangós i pudent!!També hi havia un tram que passàvem per una bauma i s'havia de vigilar amb el precipici!
En Toni i l'Aaron amb la seva vista d'àliga ens han dit que la pista que es veia a l'horitzó estava en perfecte estat i més endavant ho hem comprovat.Hem arrancat i a davant meu hi havia en David Martín i m'he cabrejat amb ell perquè cada dos per tres es parava i em feia parar a mi i jo feia que els altres anéssin parant també..Hem anat tirant pel camí antic fins que hem arribat a la bauma on en Toni l'any que van organitzar el raid hi va col·locar una fita a dins i 4-5 grups van passar de llarg.

La següent parada ha sigut a una corba on hi havia una bona caiguda pero abaix hi havia bardisses.En Rubén ens ha explicat què vol dir aeròlisi i els seus efectes a les roques del voltant.Només l'Aaron i en Toni amb la seva vista poden veure les partícules inapreciables a simple vista.També en aquest lloc hi havia restes de la bola blanca que va caure de l'EVA04 mesos enrere.
Hem arrancat i després d'una estona hem arribat a la pista que l'Aaron i en Toni veien en bon estat i hem comprovat com estava literalment feta merda.Moltes roques,molts trams plens de sorra,el terra aixecat...”un show”.Un cop hem arribat a una pista bona en Rubén ens ha indicat a on havíem de parar;al coll del Puig Alt.Ara ens tocava fer la mateixa pendent que havíem fet tantes vegades al llarg del cicle però a la inversa,és a dir,en comptes de baixada,ara ens tocava pujada;tocava patir!!!!!
M'he posat amb els primers a fer la pujada i he anat fent bastant bé fins que,a 20 metres del final he hagut de baixar ja que se'm pujaven els bessons...M'ha fet molta ràbia però crec que ho tinc ben merescut;no hauria d'haver sortit a entrenar el dia anterior...Un cop estàvem tots a dalt,ens hem abrigat i tocava un tram descendent bastant interessant;tocava anar fins al Pla d'en Caussa(al peu del Puig de la Sardina)i agafar el corriol de baixada que havíem fet a conducció a peu i corrents.Ara tocava baixar-lo amb bici!!!
Hem parat enmig del corriol perquè en Jordi Plana havia punxat.En Marc Mesas s'ha quedat a ajudar-lo.De mentres els altres hem descansat una miqueta i anàvem parlant de coses fins que han arribat.Hem arrancat i en Rubén per seguretat ens ha fet fer el tram més pedregós a peu per prevenir accidents i lesions abans del Crèdit de Síntesi.Un cop passades les pedres,cadascú ha pujat en el lloc que li creia convenient.Jo he pujat a la corba on encara hi havien bastantes pedres.Ens hem reagrupat abaix al costat del mas de l'Alzeda.Un cop tots érem a baix en Rubén i en Toni han fet una reflexió sobre la ruta,sobre el ritme i sobre el grup;anem pel bon camí.I si algú aquell dia va malament(com era el cas d'en Ramón,si hi posa ganes,s'està per ell,sinò cap a casa).Hem arrancat i hem fet una estona de pista fins a arribar al pont del mas Oliva i hem passat per les pedres de la riera amb bici.Jo aquest cop anava a darrere i he fet aquest tram la gran part a peu perquè estava molt moll i segur que m'hagués fet mal(tinc poca traça,ho sé).Un cop hem sortit de la riera,hem tornat a passar per la piscina i hi havia dos cotxes sortint del pàrquing;tothom s'ha esperat a que passéssin i hem passat per darrere seu,però en Jordi Plana ha passat per davant d'un dels cotxes i se l'ha jugat.
-Eso es roja,no?!!?!??
Després d'aquest petit incident hem tornat fins a l'institut amb normalitat.L'última sortida que fem el grup/classe B abans del crèdit de síntesi.Crec que en Rubén i en Toni ens trobaran a faltar ja que,ara a finals de curs,comencem a ser un grup ciclista en condicions.Suposo que,any rere any,els hi deu costar molt deixar anar a un grup quan arriba al punt òptim d'aprenentatge i més dur se'ls hi fa tenir que tornar a començar amb nous alumnes amb la “cara de polla”.
Per sort a mi encara em queden moltes aventures amb ells,gràcies a l'Illa de Rodes Raid Team del qual en sóc membre novell.

Gràcies per tot,he aprés molt de vosaltres.